Om vores blog og Naturpassion

Vi har lavet denne blog fordi vi ikke kan lade være. Vi har ofte undersøgt ting, hvor vi skulle igennem en jungle af informationer for at finde frem til løsninger, eller den inspiration vi søgte efter. Det var altid dejligt når andre efter bedste evne havde redegjort for deres praktiske erfaringer. Det samme vil vi gøre og håber at det kan spare andre for lidt besvær. Samtidig vil vi gerne dele ud af unikke rejse/naturoplevelser, erfaring med personlig/åndelig udvikling, aktiviteter med sine børn, tips til at tænke ud af boksen og gøre ting på en anden måde. Vi vil også invitere gæster bloggere ind over en gang imellem, med ”ekspertise” til at belyse andre spændende temaer. Uanset går alt sammen ind under den samme paraply: Naturpassion!

Min mand og jeg fandt i sommeren 2014 sammen igennem en fælles stor interesse for naturen, spiritualitet og oplevelsesrejser. Vi har siden været nysgerrige på at udvikle os sammen og forene vores øvrige interesser, værdisæt. Vi har begge boet længe i København, men har som mange andre fået en voksende længsel mod naturen. Derfor har vi så ofte som muligt opsøgt naturoplevelser af forskellig art. Samtidig har vi haft stor glæde af de tilbud, festligheder, karrieremuligheder og impulser som storbyen har at tilbyde. Dette spændende og stimulerende byliv kan være skræmmende at slippe. Dog har naturen nu beriget os så meget at den vægter højere end alt andet. Vi er derfor ved at uddanne os til at kunne arbejde i et mere nært samspil med naturen. Samtidig har vi købt en naturgrund midt i Hallindskoven ved Svendborg, hvor vi planlægger at afholde mange aktiviteter. For nyligt har vi købt et hus lige i nærheden og slår nu rigtig rødder i den skønne lille by Svendborg, også af mange kaldet ”Lille københavn”.

Vi er flyttet fra en boligblok i Valby til et hus i skovbrynet med udsigt til vandet fra haven. Et nyt og spændende eventyr venter os, hvor vi blandt andet vil udforske læring og terapi i samspillet med den natur vi bor tæt op af.

Vi går ind for økologi, kødfrie dage, naturmedicin, naturfredning, naturbevaring, at plante flere træer, at samle skrald, fremme bevidsthed om det aftryk vi efterlader, at udfordre sit ego/sine værdisæt, at finde den mest tilfredsstillende form for lykkefølelse, at leve fra hjertet, åbne op for sin spiritualitet og at anskue verden ud fra et helhedsorienteret integral- videnskabsteoretisk perspektiv. Vi er ikke fanatikere med løftede pegefingre, men øver os i at blive et godt eksempel for hvad vores planet og samfund kunne have godt af. Vi deler ud fra vores perspektiver, oplevelser, virkelighedsopfattelse og det ”niveau” vi nu en gang er nået til. Vi håber det kan inspirere og gøre en forskel. Men tag hvad du kan bruge og lad resten ligge. Uanset anmoder vi om en god og kærlig tone.

God læselyst  😊 De bedste hilsner Zahrah og Martin Nøkleby

´Falkeriset´ i Rauland sommeren 2019, en skøn og nem fjellvandretur for hele familien

Scroll to Top